Σάββατο, 27 Απριλίου 2013

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ



Η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου αποφάσισε να μπουν οι βάσεις για να στραφεί η Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στην παραγωγή πολύ οικονομικών στην κατανάλωση αυτοκινήτων.
Σε αυτή τη μάχη, περίπου 65.000 μέλη της Greenpeace υπέγραψαν την έκτακτη έκκληση της Greenpeace, που στάλθηκε στους Ευρωβουλευτές ως αντίβαρο στις πιέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για πιο χαλαρές προδιαγραφές.
Τελικά, το Eυρωπαϊκό Kοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της θέσπισης φιλόδοξων μακροπρόθεσμων στόχων για το μέσο όρο των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων ως το 2025.
Ο νέος στόχος, 68-78 γρ. CO2/χλμ το 2025 (από 130 γρ. CO2/χλμ το 2015 και 95 γρ. CO2/χλμ το 2020) εφόσον υιοθετηθεί και από τις κυβερνήσεις, ουσιαστικά θα υποχρεώσει την αυτοκινητοβιομηχανία να επενδύει συνεχώς σε όλο πιο καθαρές τεχνολογίες που θα μειώνουν τις εκπομπές και την κατανάλωση των αυτοκινήτων. Ο δρόμος για καθαρότερα και οικονομικότερα αυτοκίνητα φαίνεται ότι είναι πιο ανοιχτός από ποτέ.
Επιπλέον, πιο αποδοτικά αυτοκίνητα σημαίνει λιγότερη ρύπανση, προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και λιγότερη εξάρτηση των χωρών από το εισαγόμενο πετρέλαιο.
Ήταν όλα τέλεια στην απόφαση του Eυρωκοινοβουλίου;
Σύμφωνα με την Grennpeace, είναι πως όχι, μιας και θα μπορούσαν να γίνουν περισσότερα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να εξασφαλίσει πολλές διευκολύνσεις και «παραθυράκια» μέχρι το 2020, με βασικότερο από αυτά, τα λεγόμενα supercredits για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 
Αυτό σημαίνει ότι κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα προσμετράται σαν δύο συμβατικά, ρίχνοντας πλασματικά το μέσο όρων εκπομπών του στόλου που οφείλει να έχει κάθε κατασκευάστρια εταιρία. Έτσι όμως αδυνατίζει ο στόχος των 95 γρ. CO2/χλμ ως το 2020 και δε σημειώνεται πραγματική μείωση των εκπομπών, ούτε της κατανάλωσης καυσίμων. 
Για την ακρίβεια, με αυτόν τον τρόπο, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταλήγει να επιβαρύνει περισσότερο τον μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου μίας αυτοκινητοβιομηχανίας από ό,τι ένα… SUV!  
Η θέση της αυτοκινητοβιομηχανίας
Επισήμως, η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίστηκε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να πετύχει πραγματική μείωση του στόχου εκπομπών  CO2 στα 95γρ. CO2/χλμ ως το 2020.