ΤΙ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΚΕΔΚΕ
Τα οικονομικά των νέων δήμων και οι εργασιακές σχέσεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ήταν μεταξύ άλλων τα θέματα που συζητήθηκαν κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΚΕ.
Αμέσως μετά ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ κ.Νικήτας Κακλαμάνης προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις:
«Τα κυρίως θέματα του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΚΕ ήταν τα οικονομικά των ΟΤΑ α’ βαθμού σε σχέση με την έναρξη του Καλλικράτη από την 1η Ιανουαρίου 2011, και οι εργασιακές σχέσεις.
Όσον αφορά στο πρώτο θέμα, επιγραμματικά μπορώ να σας πω – και αυτό δεν αμφισβητείται από καμία παράταξη του Δ.Σ. της ΚΕΔΚΕ – ότι ο προϋπολογισμός του 2011 στην ουσία είναι ο προϋπολογισμός του 2009, χωρίς τις μεταφερθείσες αρμοδιότητες. Αυτό νομίζω ότι τα λέει όλα, το τι δηλαδή περιμένει του Δήμους από 1/1/2011 σχετικά με τη χρηματοδότησή τους.
Βεβαίως, υπάρχει και το τεράστιο κενό του προγράμματος ΕΛΛΑΔΑ, για το οποίο δεν γνωρίζουμε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, και κυρίως δεν γνωρίζουμε ποιος θα το χρηματοδοτήσει. Αν το πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ πρόκειται να χρηματοδοτηθεί, όπως και ο ΘΗΣΕΑΣ, μόνο από την Αυτοδιοίκηση, αντιλαμβάνεστε ότι αυτοί οι πόροι θα κοπούν από αυτούς που περιλαμβάνονται ήδη στον προϋπολογισμό του κράτους για την Αυτοδιοίκηση. Άρα πρόκειται για δώρο άδωρον.
Σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις, νομίζω ότι, με τη γνωστή διαφωνία σε ένα σημείο από την παράταξη Αυτοδιοικητικό Κίνημα, επαναβεβαιώθηκε η θέση της ΚΕΔΚΕ, που είναι: Διετής μεταβατική περίοδος χωρίς να αλλάξουν οι εργασιακές σχέσεις όσον αφορά στους συμβασιούχους και αυξημένη μοριοδότηση στην εμπειρία (τότε είχαμε συμπληρώσει και την εντοπιότητα όχι όμως ως κόκκινη γραμμή). Εάν μέχρι την 1η Ιανουαρίου συμβεί αυτό, πιστεύω ότι η μετάβαση θα γίνει τελείως ομαλά.
Βεβαίως τότε δεν είχε προκύψει το θέμα της απαγόρευσης των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ μονίμου προσωπικού. Ζητούμε ομόφωνα λοιπόν, τουλάχιστον σε δύο ευαίσθητες κατηγορίες των Δήμων, είτε αφορά την Καθαριότητα που έχει να κάνει με θέμα δημόσιας υγείας ή τους Παιδικούς Σταθμούς, που αφορά μία πολύ ευαίσθητη κοινωνική ομάδα, τα παιδιά (διότι δεν είναι θέμα μόνο φύλαξης, αλλά και εκπαίδευσής τους), η μεν πρώτη κατηγορία να ενταχθεί στη μη απαγόρευση των προσλήψεων του υπουργείου Υγείας, η δε δεύτερη στη μη απαγόρευση των προσλήψεων του υπουργείου Παιδείας.
Μόνο έτσι μπορούν να καλυφθούν τα κενά και να μειωθούν τα προβλήματα που κατά την άποψή μας ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται σε όλους τους Δήμους της χώρας».
Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το ΧΥΤΑ, ο Νικήτας Κακλαμάνης απάντησε:
«Η θέση των εργαζομένων στο ΧΥΤΑ περί αυτόματης μονιμοποίησης κατά την άποψη της ΚΕΔΚΕ είναι μαξιμαλιστική. Η δεύτερη θέση, όμως, η οποία καλύπτει το πρόβλημα και ως εναλλακτική πρόταση – τη δέχονται και οι εργαζόμενοι του ΧΥΤΑ – είναι η θέση της ΚΕΔΚΕ. Διότι κανείς δεν έχει αντιληφθεί ότι δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από την κατολίσθηση, που μας άφησε για κάποια χρόνια χωρίς εργοστάσιο. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, ποιος θα έχει την ευθύνη, και ποιος εισαγγελέας θα παρέμβει τότε;»
Για το ίδιο θέμα, ο επικεφαλής του Αυτοδιοικητικού Κινήματος στην ΚΕΔΚΕ κ. Απόστολος Κοιμήσης εξέφρασε τη διαφωνία της παράταξής του για παράταση συμβάσεων ή για μονιμοποίηση εργαζομένων στον ΕΣΔΚΝΑ ή για οιαδήποτε άλλη λύση που αφορά το θέμα και αντιβαίνει τον ισχύοντα Νόμο 3812/2009 περί προσωπικού. Και επεσήμανε:
«Άποψή μας είναι ότι όσοι ασκούν δημόσιο λειτούργημα, ιδίως όσοι ασκούν τοπική δημόσια εξουσία, οφείλουν να ενεργούν έγκαιρα και προγραμματισμένα όπως κατά κανόνα γίνεται από τους Δήμους της χώρας για προσωπικό με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου, και να μην δημιουργούν συνθήκες έκτακτης ανάγκης που ανατρέπουν τον κανονικό ρυθμό στις πόλεις».
Τέλος, σε ερώτηση σχετικά με τις χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γ. Ραγκούση, ο Νικήτας Κακλαμάνης υπογράμμισε:
«Ο κ. Ραγκούσης προανήγγειλε ποινική δίωξη νομίζοντας ότι οι εισαγγελείς της Ελλάδος είναι όργανά τους. Και απευθύνεται σε αιρετούς εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης λες και είναι υπηρετικό του προσωπικό. Αναρωτιέμαι ποιος εισαγγελέας θα παρέμβει για τις παρατυπίες που έχει κάνει ο κ. Ραγκούσης, όπως π.χ. η τελείως αυθαίρετη περικοπή 1,5 δις ευρώ από το φετινό προϋπολογισμό των ΟΤΑ, ή τη μη έκδοση μέχρι στιγμής της ΚΥΑ, που αφορά τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, και με βάση το νόμο έπρεπε να εκδοθεί το Μάρτιο.
Ένας Δήμαρχος στέλνεται στη Δικαιοσύνη εάν πράττει αντίθετα προς το νόμο ή αντίθετα των ομόφωνων αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Γνωρίζει ο κ. Ραγκούσης την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας στις 2 Δεκεμβρίου 2010; Απόφαση η οποία ελήφθη με συμπλήρωση και πρόταση ανθρώπων που επανεξελέγησαν με το ψηφοδέλτιο του κ. Καμίνη».
Αμέσως μετά ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ κ.Νικήτας Κακλαμάνης προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις:
«Τα κυρίως θέματα του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΚΕ ήταν τα οικονομικά των ΟΤΑ α’ βαθμού σε σχέση με την έναρξη του Καλλικράτη από την 1η Ιανουαρίου 2011, και οι εργασιακές σχέσεις.
Όσον αφορά στο πρώτο θέμα, επιγραμματικά μπορώ να σας πω – και αυτό δεν αμφισβητείται από καμία παράταξη του Δ.Σ. της ΚΕΔΚΕ – ότι ο προϋπολογισμός του 2011 στην ουσία είναι ο προϋπολογισμός του 2009, χωρίς τις μεταφερθείσες αρμοδιότητες. Αυτό νομίζω ότι τα λέει όλα, το τι δηλαδή περιμένει του Δήμους από 1/1/2011 σχετικά με τη χρηματοδότησή τους.
Βεβαίως, υπάρχει και το τεράστιο κενό του προγράμματος ΕΛΛΑΔΑ, για το οποίο δεν γνωρίζουμε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, και κυρίως δεν γνωρίζουμε ποιος θα το χρηματοδοτήσει. Αν το πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ πρόκειται να χρηματοδοτηθεί, όπως και ο ΘΗΣΕΑΣ, μόνο από την Αυτοδιοίκηση, αντιλαμβάνεστε ότι αυτοί οι πόροι θα κοπούν από αυτούς που περιλαμβάνονται ήδη στον προϋπολογισμό του κράτους για την Αυτοδιοίκηση. Άρα πρόκειται για δώρο άδωρον.
Σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις, νομίζω ότι, με τη γνωστή διαφωνία σε ένα σημείο από την παράταξη Αυτοδιοικητικό Κίνημα, επαναβεβαιώθηκε η θέση της ΚΕΔΚΕ, που είναι: Διετής μεταβατική περίοδος χωρίς να αλλάξουν οι εργασιακές σχέσεις όσον αφορά στους συμβασιούχους και αυξημένη μοριοδότηση στην εμπειρία (τότε είχαμε συμπληρώσει και την εντοπιότητα όχι όμως ως κόκκινη γραμμή). Εάν μέχρι την 1η Ιανουαρίου συμβεί αυτό, πιστεύω ότι η μετάβαση θα γίνει τελείως ομαλά.
Βεβαίως τότε δεν είχε προκύψει το θέμα της απαγόρευσης των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ μονίμου προσωπικού. Ζητούμε ομόφωνα λοιπόν, τουλάχιστον σε δύο ευαίσθητες κατηγορίες των Δήμων, είτε αφορά την Καθαριότητα που έχει να κάνει με θέμα δημόσιας υγείας ή τους Παιδικούς Σταθμούς, που αφορά μία πολύ ευαίσθητη κοινωνική ομάδα, τα παιδιά (διότι δεν είναι θέμα μόνο φύλαξης, αλλά και εκπαίδευσής τους), η μεν πρώτη κατηγορία να ενταχθεί στη μη απαγόρευση των προσλήψεων του υπουργείου Υγείας, η δε δεύτερη στη μη απαγόρευση των προσλήψεων του υπουργείου Παιδείας.
Μόνο έτσι μπορούν να καλυφθούν τα κενά και να μειωθούν τα προβλήματα που κατά την άποψή μας ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται σε όλους τους Δήμους της χώρας».
Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το ΧΥΤΑ, ο Νικήτας Κακλαμάνης απάντησε:
«Η θέση των εργαζομένων στο ΧΥΤΑ περί αυτόματης μονιμοποίησης κατά την άποψη της ΚΕΔΚΕ είναι μαξιμαλιστική. Η δεύτερη θέση, όμως, η οποία καλύπτει το πρόβλημα και ως εναλλακτική πρόταση – τη δέχονται και οι εργαζόμενοι του ΧΥΤΑ – είναι η θέση της ΚΕΔΚΕ. Διότι κανείς δεν έχει αντιληφθεί ότι δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από την κατολίσθηση, που μας άφησε για κάποια χρόνια χωρίς εργοστάσιο. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, ποιος θα έχει την ευθύνη, και ποιος εισαγγελέας θα παρέμβει τότε;»
Για το ίδιο θέμα, ο επικεφαλής του Αυτοδιοικητικού Κινήματος στην ΚΕΔΚΕ κ. Απόστολος Κοιμήσης εξέφρασε τη διαφωνία της παράταξής του για παράταση συμβάσεων ή για μονιμοποίηση εργαζομένων στον ΕΣΔΚΝΑ ή για οιαδήποτε άλλη λύση που αφορά το θέμα και αντιβαίνει τον ισχύοντα Νόμο 3812/2009 περί προσωπικού. Και επεσήμανε:
«Άποψή μας είναι ότι όσοι ασκούν δημόσιο λειτούργημα, ιδίως όσοι ασκούν τοπική δημόσια εξουσία, οφείλουν να ενεργούν έγκαιρα και προγραμματισμένα όπως κατά κανόνα γίνεται από τους Δήμους της χώρας για προσωπικό με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου, και να μην δημιουργούν συνθήκες έκτακτης ανάγκης που ανατρέπουν τον κανονικό ρυθμό στις πόλεις».
Τέλος, σε ερώτηση σχετικά με τις χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γ. Ραγκούση, ο Νικήτας Κακλαμάνης υπογράμμισε:
«Ο κ. Ραγκούσης προανήγγειλε ποινική δίωξη νομίζοντας ότι οι εισαγγελείς της Ελλάδος είναι όργανά τους. Και απευθύνεται σε αιρετούς εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης λες και είναι υπηρετικό του προσωπικό. Αναρωτιέμαι ποιος εισαγγελέας θα παρέμβει για τις παρατυπίες που έχει κάνει ο κ. Ραγκούσης, όπως π.χ. η τελείως αυθαίρετη περικοπή 1,5 δις ευρώ από το φετινό προϋπολογισμό των ΟΤΑ, ή τη μη έκδοση μέχρι στιγμής της ΚΥΑ, που αφορά τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, και με βάση το νόμο έπρεπε να εκδοθεί το Μάρτιο.
Ένας Δήμαρχος στέλνεται στη Δικαιοσύνη εάν πράττει αντίθετα προς το νόμο ή αντίθετα των ομόφωνων αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Γνωρίζει ο κ. Ραγκούσης την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας στις 2 Δεκεμβρίου 2010; Απόφαση η οποία ελήφθη με συμπλήρωση και πρόταση ανθρώπων που επανεξελέγησαν με το ψηφοδέλτιο του κ. Καμίνη».