Η ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΧΙΟΣ
850.000 επιβάτες η δυναμικότητα της γραμμής Πειραιάς - Χίος - ΜυτιλήνηΟ πλήρης έλεγχος της γραμμής Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη είναι διακαής πόθος τής ΝΕΛ. Όλες οι διοικήσεις που έχουν περάσει από την Εταιρεία γνωρίζουν ότι η επιβατική κίνηση στη γραμμή και η κίνηση οχημάτων έχει τέτοια μεγέθη, που μπορούν να διασφαλίσουν την καλή οικονομική πορεία μιας ακτοπλοϊκής εταιρείας. Άλλωστε, αυτή η γραμμή στήριξε τη λειτουργία τής ΝΕΛ για πάνω από 30 χρόνια.Σε πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου Πειραιά, που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, μεταξύ άλλων υπογραμμίζεται: «Η γραμμή Χίου - Μυτιλήνης προσιδιάζει σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της ζήτησης με τη γραμμή της Σάμου. Η μη σύνδεση των παραγωγικών - μη δημοφιλών σε σχέση με τις Κυκλάδες και τη Δωδεκάνησο - τουριστικών προορισμών, όπως η Χίος και η Μυτιλήνη, αντισταθμίζεται από την ύπαρξη στη γραμμή δύο μεγάλων νησιών του Β. Αιγαίου, με σταθερή ζήτηση σε όλη τη διάρκεια του έτους. Παραμένει και στην περίπτωση της γραμμής Χίου - Μυτιλήνης η εποχικότητα, με το μετακινούμενο πληθυσμό να διπλασιάζεται κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Ο συνολικός διακινούμενος πληθυσμός της γραμμής ανέρχεται σε 850.000 επιβάτες.»Γραμμή με σταθερά έσοδαΟ συνολικός αριθμός των επιβατών της γραμμής δεν είναι μεγάλος, όμως επειδή η γραμμή, σε σύγκριση με τις άλλες γραμμές του Αιγαίου, δεν παρουσιάζει πολύ οξυμμένη εποχικότητα, μπορεί να εξυπηρετηθεί με μικρό αριθμό πλοίων. Τους μήνες Ιούλιο - Σεπτέμβριο ορισμένα έκτακτα δρομολόγια των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων σε συνδυασμό και με την ενίσχυση της γραμμής με ένα μεγάλο πλοίο τύπου Ro-Ro, μπορούν άνετα να καλύψουν την υπάρχουσα κίνηση. Συνεπώς, με ένα σχετικά μικρό πάγιο κόστος η γραμμή μπορεί να δώσει λίγο έως πολύ σταθερά έσοδα. Αν, μάλιστα, γίνουν κινήσεις ενίσχυσης με σύγχρονα μεγάλα και ταχύπλοα, τότε μπορεί να επιτευχθεί αύξηση της επιβατικής κίνησης.Σύμφωνα με τη μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά, η κίνηση στη γραμμή τον Ιανουάριο φθάνει μέχρι τους 40.000 επιβάτες. Το Φεβρουάριο κινείται κοντά στους 30.000 επιβάτες, οπότε συμπερασματικά ο μήνας αυτός είναι ο χειρότερος από πλευράς επιβατικής κίνησης. Το Μάρτιο η κίνηση ανακάμπτει και φθάνει μέχρι τις 50.000 επιβατών, ενώ τον Απρίλιο η επιβατική κίνηση κυμαίνεται λίγο πάνω ή λίγο κάτω από τους 80.000 επιβάτες. Το Μάιο η κίνηση υποχωρεί στις 70.000 επιβατών, για να επανακάμψει τον Ιούνιο με 80.000 επιβάτες. Τον Ιούλιο παρουσιάζεται κατακόρυφη άνοδος, με αποτέλεσμα να φθάνει μέχρι τις 150.000 επιβατών. Βέβαια, από το 2005 και μετά η επιβατική κίνηση του Ιουλίου παρουσιάζει συνολικά μεγάλη κάμψη. Χαρακτηριστικά τον Ιούλιο του 2008 υποχώρησε κάτω από τους 120.000 επιβάτες.Η κίνηση στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη κορυφώνεται τον Αύγουστο, καθώς ξεπερνάει τους 160.000 επιβάτες. Το Σεπτέμβριο ο αριθμός των επιβατών που μετακινούνται στη γραμμή υποχωρεί στους 90.000 και τον Οκτώβριο πέφτει ακόμη πιο χαμηλά, στους 60.000 επιβάτες. Τέλος, το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο διαμορφώνεται λίγο πάνω από τους 40.000 επιβάτες. Η κίνηση επιβατών στη γραμμή δεν παρουσιάζει αύξηση την περίοδο 2005 - 2008, παρά το ότι στο διάστημα αυτό δραστηριοποιήθηκε μεγάλος αριθμός πλοίων, με μεγάλη μεταφορική ικανότητα
.nman@emprosnet.gr
.nman@emprosnet.gr