Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

ΚΩΣΤΗΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ : ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ


Ανώφελα πανηγυρική χαρακτήρισε τη στάση της Κυβέρνησης για το Σχέδιο Νόμου «Σύσταση Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ)» μιλώντας ως Εισηγητής της Μειοψηφίας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ο Βουλευτής Ν. Χίου της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Μουσουρούλης.
Συγκεκριμένα τόνισε ότι το ΕΤΕΑΝ που αποτελεί έναν συνδυασμό Ταμείου Εγγυοδοσίας με ορισμένες δράσεις του ΕΣΠΑ, δεν είναι καινούργια ιδέα, ούτε αποτελεί «θεσμική και χρηματοοικονομική καινοτομία για την αναθέρμανση ή την επανεκκίνηση της οικονομίας», όπως επιχειρεί να το παρουσιάσει η Κυβέρνηση.

Ο Κωστής Μουσουρούλης υπενθύμισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε μεθοδικά προετοιμάσει αυτές τις δράσεις του ΕΣΠΑ έχοντας κάνει τις σχετικές μελέτες στο πλαίσιο του προγράμματος «Επιχειρηματικότητα – Ανταγωνιστικότητα» και ότι το 2006, πρώτη η Ελλάδα μεταξύ των 27 Κρατών μελών της Ε.Ε., είχε υπογράψει σύμβαση χρηματοδότησης με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων για την Υλοποίηση της πρωτοβουλίας JEΡΕΜΙΕ, ενώ ακολούθησε και η σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την πρωτοβουλία JESSICA.

Επισημαίνοντας την έλλειψη περιφερειακής διάστασης του Σχεδίου Νόμου, πρότεινε, ο στόχος του ταμείου να μην είναι μόνο η ανακύκλωση των χρηματοδοτήσεων και η μόχλευση, αλλά και η διοχέτευση των επενδύσεων σε περιοχές με αναπτυξιακή υστέρηση, γεγονός που επιτάσσει και ο σχετικός Ευρωπαϊκός Κανονισμός, καθώς και η επικέντρωση των χρηματοδοτήσεων σε επιχειρήσεις των περιοχών αυτών που μπορούν να δημιουργήσουν απασχόληση και εισόδημα.

Ο Κωστής Μουσουρούλης πρότεινε επίσης στην Κυβέρνηση, εκτός από τις παραγωγικές επενδύσεις, να εντάξει στην ανακύκλωση των χρηματοδοτήσεων και τα έργα υποδομών που συνεισφέρουν στην τοπική, περιφερειακή ανάπτυξη. Ανέφερε, δε, ως παράδειγμα την εμπειρία της εταιρίας Finlombarda στην περιφέρεια της Λομβαρδίας, που είχε αποτελέσει αντικείμενο μελέτης το 2006 από την Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας.

Ο Βουλευτής ζήτησε από την Κυβέρνηση να μην δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις στις επιχειρήσεις, ειδικά αυτή την κρίσιμη εποχή, καθώς ο πρώτος στόχος που επιχειρείται να ικανοποιηθεί μέσω της σύστασης του ΕΤΕΑΝ είναι η λογιστική απορρόφηση του ΕΣΠΑ με τη μεταφορά στο Ταμείο 460 εκ. Ευρώ και όχι η αντιμετώπιση της οικονομικής ασφυξίας της αγοράς.

Τεκμηρίωσε, δε την άποψη αυτή τόσο από το Καταστατικό της προς σύσταση εταιρίας το οποίο, όπως ανέφερε, είναι σε πειραματικό επίπεδο, όσο και από την έως τώρα πρακτική της Κυβέρνησης, υπενθυμίζοντας ότι ένα χρόνο πριν η κα Κατσέλη ισχυριζόταν ότι μέσω ΤΕΜΠΜΕ και ΕΣΠΑ θα «έπεφταν» στην αγορά πόροι της τάξης των 9,5 δισ. Ευρώ, γεγονός που ουδέποτε συνέβη.

Περαιτέρω, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα του ΤΕΜΠΜΕ, ανέφερε πως το πρώτο 10μηνο του 2009 το Ταμείο χορήγησε εγγυήσεις συνολικού ύψους 5,5 δισ. Ευρώ για 60.000 επιχειρήσεις, έναντι μόλις 80 εκ. Ευρώ για 1.345 επιχειρήσεις, κατά το πρώτο 10μηνο του 2010.

Επιπλέον αναφερόμενος στις προβλέψεις της Κυβέρνησης για ρευστότητα ύψους 2,5 δισ. Ευρώ μέσω του ΕΤΕΑΝ σε 25.000 επιχειρήσεις για τα επόμενα δυο χρόνια είπε χαρακτηριστικά : «μία πρόχειρη σύγκριση των επιδόσεων του ΤΕΜΠΜΕ επί ΝΔ με τις προβλέψεις για το ΕΤΕΑΝ αποδεικνύουν ότι το ΠΑΣΟΚ χρειάζεται 2,5 φορές μεγαλύτερο χρόνο για να επιτύχει 2,5 φορές μικρότερο αποτέλεσμα.»

Δεδομένης της κατάστασης που υπάρχει στην αγορά ο Βουλευτής πρότεινε στον Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας να διατηρηθεί η αυτοτελής λειτουργία του ΤΕΜΠΜΕ για ένα μεταβατικό στάδιο και να υλοποιήσει άμεσα ευέλικτα προγράμματα εγγυοδοσίας που να καλύπτουν τις ανάγκες των επιχειρήσεων.

Τέλος, Ο Κωστής Μουσουρούλης, αναφερόμενος στα χρηματοδοτικά εργαλεία συμμετοχικών επενδύσεων τα χαρακτήρισε ως «εξωτικά φρούτα» που δεν κατάφεραν να ευδοκιμήσουν έως τώρα στην Ελλάδα, σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρώπης, καθώς υφίσταται έλλειψη ευδιάκριτου θεσμικού πλαισίου, γεγονός που δεν το αντιμετωπίζει το Σχέδιο Νόμου.