Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

"ΠΟΛΕΜΟΣ" ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ


Ως πακέτο αναμένεται να εξετασθούν σε συνεργασία και με τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, τα εκκρεμή θέματα της ακτοπλοΐας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι κρατήσεις υπέρ τρίτων στα εισιτήρια.

Αυτή είναι η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, η οποία φαίνεται να αντιμετώπισε σε μεγάλο βαθμό τις εκκρεμότητες με τη χρηματοδότηση των διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές, αφού εξασφάλισε από το υπουργείο Οικονομικών κονδύλια συνολικού ύψους 126 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από χθεσινή ανακοίνωση της αρμόδιας υφυπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Ελπίδας Τσουρή.

Παραπλανητική «ενημέρωση»

Η κα Τσουρή θέλησε, όπως αναφέρει, να θέσει τέλος στη συστηματική παραπλανητική «ενημέρωση», την οποία επιχειρεί η αξιωματική αντιπολίτευση, προκαλώντας την άμεση ανταπάντηση του υπεύθυνου για θέματα ναυτιλίας, βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος με δηλώσεις τις προηγούμενες ημέρες είχε ανοίξει το θέμα των άγονων γραμμών.

Το υπουργείο Οικονομικών

Στην ανακοίνωσή της η κα Τσουρή υπογραμμίζει ότι το ΥΘΥΝΑΛ σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να καλυφθούν οι ανεξόφλητες υποχρεώσεις του 2010, ύψους 28 εκατ. ευρώ και να καλυφθούν οι ανειλημμένες, λόγω των πολυετών συμβάσεων, υποχρεώσεις του 2011 αλλά και να προκηρυχθούν οι υπό εκκρεμότητα δρομολογιακές γραμμές του δικτύου, προχώρησε σε αύξηση των εγκεκριμένων πιστώσεων για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών από 92,8 εκατ. ευρώ σε 126 εκατ. ευρώ.

Στην ίδια ανακοίνωση επιτίθεται κατά του κ. Πλακιωτάκη σημειώνοντας ότι «η ενίσχυση του προϋπολογισμού των άγονων κατά 8 εκατ. ευρώ με «απλή μεταφορά των χρημάτων που είχαν απομείνει από το περσινό έτος», την οποία επικαλέστηκε με ανακοίνωσή του ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, είναι ανυπόστατη και στερείται παντελώς βάσης και λογικής».

Ειδικά σε ένα χώρο, όπου τα επίχειρα της ανερμάτιστης πολιτικής της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας είναι γνωστά, θα περίμενε κανείς μεγαλύτερη υπευθυνότητα, υπογράμμισε η κα Τσουρή.

Ο διαγωνισμός

Ο κ. Πλακιωτάκης επανήλθε στη συνέχεια σημειώνοντας ότι «είναι απίστευτο το θράσος των εκπροσώπων του μνημονίου να μιλούν για ανευθυνότητα, όταν έχουν δώσει σε αυτή τη λέξη νέο περιεχόμενο.

Βρισκόμαστε στις αρχές Μαρτίου και ακόμη συζητάμε για ένα διαγωνισμό ο οποίος θα έπρεπε να υλοποιείται από τον περασμένο Ιούνιο. Οσο για τα αναφερθέντα 28 εκατ. ευρώ αποτελούν δεσμευμένα κονδύλια και μετακύληση από το 2010».

Μετακύλιση 8 εκατ. ευρώ

Η κα Τσουρή ανταπάντησε υπογραμμίζοντας ότι ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, θα πρέπει να εξηγήσει πώς τα «μετακυλιόμενα 8 εκατ. ευρώ των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές που αναφέρει στο πρώτο δελτίο Τύπου, έγιναν 28 εκατ. ευρώ στη δεύτερη ανακοίνωση του Τομέα, τον οποίο εκπροσωπεί».

Επίσης προσθέτει ότι τέτοιου είδους μεταφορές πιστώσεων και κονδυλίων δεν είναι επιτρεπτές, με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο εκτέλεσης του προϋπολογισμού, ενώ επισημαίνει ότι οι περσινές πιστώσεις απορροφήθηκαν σε ποσοστό 97%.

«Οταν δεν έχει ακόμη εξασφαλιστεί η ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση και διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές, καλό είναι μερικοί να αφήσουν τις δηλώσεις και να περάσουν στα έργα, έστω και με δέκα μήνες καθυστέρηση» επανήλθε ο κ. Πλακιωτάκης.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr