Σάββατο 21 Μαΐου 2011

10% Η ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ

Στην υλοποίηση των μέτρων από πλευράς πολιτείας για μείωση της τιμής των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας σε ποσοστό 10%, μετά τη δέσμευση του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου, προχώρησε, χθες, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης.

Ειδικότερα, χθες, ο υπουργός κατέθεσε στη Βουλή για ψήφιση τροπολογία για την κατάργηση τελών και δικαιωμάτων υπέρ τρίτων που βαρύνουν σήμερα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στο σχέδιο νόμου «Δημόσιες Συμβάσεις Εργων, Υπηρεσιών και Προμηθειών στους τομείς της Αμυνας και της Ασφάλειας - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2009/81/ΕΚ - Ρύθμιση θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας». Με τις προτεινόμενες διατάξεις καταργούνται ορισμένα τέλη και δικαιώματα υπέρ τρίτων, τα οποία έχουν επιβληθεί με διάφορα νομοθετήματα επί της τιμής του εισιτηρίου των επιβατών που μετακινούνται και των οχημάτων που μεταφέρονται με πλοία της ακτοπλοΐας. Ειδικότερα, καταργούνται:

(α) Τα ασφάλιστρα επιβατών και οχημάτων, που αποτελούσαν πόρους του Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ) και κάλυπταν τον κίνδυνο από ναυτικά ατυχήματα. Οπως επισημαίνεται από το ΥΘΥΝΑΛ με νεώτερες διατάξεις, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες ασφαλίζονται υποχρεωτικά για τον ίδιο κίνδυνο σε μεγάλους ασφαλιστικούς οργανισμούς. «Κατά συνέπεια οδηγούμαστε σε διπλή ασφάλιση επιβατών και οχημάτων και, ως εκ τούτου, σε διπλή χρέωση των εισιτήριων, με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο κόστος μετακυλίεται από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες στον επιβάτη. Συνακόλουθα, καταργούνται και οι διατάξεις με τις οποίες συστάθηκαν ο κλάδος ασφάλισης επιβατών και οχημάτων και το ΚΑΕΟ».

Επίσης, καταργούνται τα αχθοφορικά δικαιώματα και τα δικαιώματα για διαφυγούσα αμοιβή εργατών, λόγω απώλειας εργασιών φορτοεκφόρτωσης σε λιμένες.

Τα δύο τελευταία δικαιώματα διατηρούνται επί μακρό χρονικό διάστημα, χωρίς σήμερα να συντρέχει περίπτωση εκπλήρωσης του σκοπού για τον οποίο θεσπίσθηκαν, στερούνται ανταποδοτικότητας και επιβαρύνουν την τιμή των εισιτηρίων με ποσά δυσαναλόγως μεγάλα προς τον αριθμό των προσώπων που τα καρπώνονται.

«Η κατάργηση των πιο πάνω τελών και δικαιωμάτων θα συμβάλει στη μείωση της τιμής του εισιτηρίου και, κατά συνέπεια, στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, την τόνωση του κλάδου της ακτοπλοΐας, αλλά και την ενίσχυση της νησιωτικότητας και των τοπικών οικονομιών», τονίζει το ΥΘΥΝΑΛ.

Ο ΣΕΕΝ

Με αφορμή την κατάθεση της συγκεκριμένης τροπολογίας από το ΥΘΥΝΑΛ, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, επαναβεβαιώνει την δέσμευση των μελών του για την ισόποση μείωση των τιμών των εισιτηρίων σε περίπτωση μείωσης της φορολογίας που επιβαρύνει τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όπως έχει ήδη δρομολογήσει ο υπουργός ΘΥΝΑΛ. «Επιπλέον, επιθυμούμε να τονίσουμε ότι, στις δύσκολες ημέρες που περνάει η ακτοπλοΐα μας, όπου διακυβεύεται η ίδια η επιβίωσή της, είναι απαραίτητο τα πλοία να εκτελέσουν χωρίς προβλήματα τα δρομολόγιά τους, ιδιαίτερα αυτά της θερινής περιόδου, τα οποία είναι εξαιρετικής σημασίας για την ανάπτυξη των νησιών μας, αλλά και για τις εταιρείες μας», επισημαίνει ο ΣΕΕΝ και καταλήγει: «Με αυτό το σκεπτικό, ο ΣΕΕΝ προχώρησε στην ελεύθερη διαπραγμάτευση και συμφωνία των ΣΣΕ 2010 και 2011, όντας πράγματι το αντιπροσωπευτικότερο σωματείο, εκπροσωπώντας μέλη με ετήσιο μεταφορικό έργο στην ακτοπλοΐα πάνω από 5.000.000 επιβάτες, 700.000 οχήματα και 200.000 φορτηγά».

Οι απώλειες

Σύμφωνα με την ειδική έκθεση που κατατέθηκε στη Βουλή για την τροπολογία του ΥΘΥΝΑΛ, από τις διατάξεις της προκαλείται επί του προϋπολογισμού του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου απώλεια εσόδων η οποία εκτιμάται στο ποσό των 40 εκατ. ευρώ. Κατά την πρώτη εφαρμογή του μέτρου, η απώλεια περιορίζεται, λόγω της περιέλευσης του αποθεματικού στο ΝΑΤ ύψους 22 εκατ. ευρώ, και των λοιπών δικαιωμάτων του καταργούμενου κεφαλαίου. Η απώλεια εσόδων, αναφέρει η έκθεση, θα αναπληρώνεται από άλλες πηγές εσόδων του ΝΑΤ.

naftemporiki.gr