Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

ΟΔΕΥΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΜΕΙΩΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΣΕ 12μηνη ΒΑΣΗ...

Ο κίνδυνος περιορισμού των δρομολογίων από και προς τα Ελληνικά νησιά σε δωδεκάμηνη βάση είναι πλέον υπαρκτός και δεν αποτελεί απειλή αλλά αποτέλεσμα απλής ανάλυσης των προβλεπόμενων αρνητικών αποτελεσμάτων.

Οι εταιρείες πρέπει να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τα έξοδά τους.


Γιώργος Ξηραδάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της XRTC: «Η ελληνική ακτοπλοΐα είναι σε κίνδυνο που αντιμετωπίζεται με στεγανή συναίνεση και μόνο».

Αυτό τονίζεται, μεταξύ άλλων, στην ετήσια μελέτη της XRTC για την ακτοπλοΐα, η οποία φέρει τον εύγλωττο τίτλο «Κίνδυνος... εν όψει».

Στη μελέτη επισημαίνεται ότι οι πέντε μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας (ΑΝΕΚ, Attica Group, Hellenic Seaways, Minoan Lines και ΝΕΛ) εμφάνισαν το 2010 ζημιές ύψους 244,4 εκατ. ευρώ, τις μεγαλύτερες στην ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Τα αποτελέσματα του 2010 και οι προβλεπόμενες ζημιές του 2011 αποδεικνύουν ότι η ελληνική ακτοπλοΐα είναι σε κίνδυνο που αντιμετωπίζεται με στεγανή συναίνεση και μόνο, τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης.

Η XRTC υπογραμμίζει ότι οι εταιρείες τα προηγούμενα χρόνια επικέντρωσαν την προσοχή τους στα μερίδια αγοράς σαν να περίμεναν συνεχιζόμενη αλματώδη αύξηση της ζήτησης, πράγμα που δεν έγινε ενώ οι εξοντωτικές επιθετικές τιμολογιακές πολιτικές το μόνο που κατάφεραν ήταν η δραματική μείωση του μέσου εσόδου ανά Μονάδα Μεταφορικού Μέσου που συντέλεσε στα αρνητικά επίπεδα EBITDA.


Χάρης Παμπούκης, αν. υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Παράλληλα, η συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών του πετρελαίου επιβάρυνε και επιβαρύνει τα αποτελέσματα των εταιρειών.

Αναφερόμενη στο ρόλο του τραπεζικού τομέα, σημειώνει ότι οι τράπεζες είναι διστακτικές στο να εξυπηρετήσουν ακόμα και παραδοσιακούς τους πελάτες και προτείνει να εξεταστεί η αναθεώρηση των παραδοσιακών μοντέλων αξιολόγησης των επενδύσεων που θα εξασφαλίζουν πιο ευέλικτες μορφές χρηματοροών.

Εκτιμά ως διεξόδους για τις εταιρείες τη δρομολόγηση ορισμένων πλοίων σε άλλες αγορές, τις συνέργειες όπως το παράδειγμα της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ και Attica Group, τη μερική απασχόληση των πλοίων κατά την χειμερινή περίοδο κ.ά.

Σε ό,τι αφορά το κράτος σημειώνει ότι η κατάργηση σειράς κρατήσεων υπέρ τρίτων οι οποίες επιβάρυναν τα εισιτήρια σε ποσοστό άνω του 20% είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια, καθώς είναι αναγκαία η δημιουργία ενός ελκυστικού νέου δικτύου θαλασσίων μεταφορών και ο εκσυγχρονισμός των διατάξεων που αφορούν τα πληρώματα και αυξάνουν το κόστος λειτουργίας των πλοίων.

Μπορούμε να πούμε ότι η κρισιμότητα της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο κλάδος απαιτεί τη συντονισμένη προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων φορέων (εταιρειών, πολιτείας, τραπεζών και συνδικάτων κ.λπ.) παραμερίζοντας τις όποιες διαφορές και επικεντρώνοντας στα σημεία όπου υπάρχει σύγκλιση.

Λύσεις στο πρόβλημα επιβίωσης των εταιρειών


Δημήτρης Χαλκιώτης, γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Στα προβλήματα επιβίωσης της ακτοπλοΐας ήταν αφιερωμένη και η άτυπη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ΣΑΣ που πραγματοποιήθηκε χθες μετά από σχετική πρωτοβουλία του προέδρου του οργάνου του κ. Δημήτρη Χαλκιώτη, γενικού γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Στη συνεδρίαση παρέστη και χαιρέτησε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Χάρης Παμπούκης.

«Όλοι μαζί θα δώσουμε λύσεις στα προβλήματα, η πόρτα μου είναι ανοιχτή» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός, Χάρης Παμπούκης, ανοίγοντας τις εργασίες της άτυπης συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

«Με διάλογο θα δώσουμε πρακτικές λύσεις στα πράγματι οξυμένα προβλήματα της ακτοπλοΐας» συνέχισε ο κ. Παμπούκης για να υπογραμμίσει ότι «θα υποστηρίξω με όλες μου τις δυνάμεις τις λύσεις που στη σημερινή συγκυρία είναι εφικτές».

Στη συνεδρίαση οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών ζήτησαν άμεσα μέτρα στην κατεύθυνση εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου και μείωση του κόστους λειτουργίας του πλοίου.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr