ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΟΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΣΦΥΓΜΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΕΛΕΙΩΜΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ
Σε έρευνες της κοινής γνώμης, για τις οποίες θα πληρώσει 500.000 ευρώ, στρέφεται τώρα το ενδιαφέρον του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να προχωρήσει στις αλλαγές που έχει εξαγγείλει για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Σε μια εποχή σκληρής λιτότητας, με την εκπαίδευση να υφίσταται δραστικές περικοπές δημουργώντας αρνητικό ρεκόρ 35ετίας, το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με καταγγελία της ΟΛΜΕ, συνεχίζει να μοιράζει προκλητικά τεράστια ποσά από το ΕΣΠΑ για καταγραφή, σχεδιασμό και διαφήμιση εκπαιδευτικων δράσεων.
Τα 500.000 ευρώ που θα δοθούν για γκάλοπ είναι χρήματα που εντάσσονται στον προϋπολογισμό που προβλέπει το ΕΣΠΑ για πράξεις που αφορούν έρευνες θεμάτων παιδείας. Μέχρι στιγμής, από αυτά έχουν προκηρυχτεί έργα ύψους 200.000 ευρώ τα οποία μάλιστα έχουν αναλάβει να υλοποιήσουν ιδιωτικές εταιρείες δημοσκοπήσεων.
Πρόκειται για τις εξής προκηρύξεις:
1 Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων ανώτατης εκπαίδευσης με προϋπολογισμό 59.901 ευρώ. Εχει ανατεθεί στην εταιρεία MRB HELLAS (28/9/10 αρ. πρωτοκόλλου ανάθεσης 14436).
2 Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με προϋπολογισμό 33.210 ευρώ. Εχει ανατεθεί στη METRON ANALYSIS (24/9/10 αρ. πρωτοκόλλου ανάθεσης 14094).
3 Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων διά βίου μάθησης με προϋπολογισμό 40.000 ευρώ (7/9/10 αρ. πρωτοκόλλου πρόσκλησης 12358).
4 Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων Λυκείου-λυκειακής εκπαίδευσης με προϋπολογισμό 60.000 ευρώ (6/10/10 αρ. πρωτοκόλλου πρόσκλησης 1588).
Να σημειωθεί εδώ ότι για κάποια από τα παραπάνω έργα οι αλλαγές έχουν ήδη ολοκληρωθεί, όπως για παράδειγμα το νομοσχέδιο για τη διά βίου μάθηση. Επομένως, τι νόημα έχει η εκ των υστέρων καταγραφή της κοινής γνώμης;
1,15 εκατ. ευρώ για βάση δεδομένων
Από τα κοινοτικά κονδύλια προβλέπεται ακόμη το υπέρογκο ποσόν του 1.150.000 ευρώ (δεν έχει γίνει ακόμη προκήρυξη) προκειμένου το υπουργείο Παιδείας να κάνει αποτύπωση-αξιολόγηση και δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων για την ειδική αγωγή και την εκπαίδευση (η πρόσκληση του έργου έχει ημερομηνία 30/12/10 με αρ. πρωτοκόλλου 27197).
Η συγκεκριμένη πρόσκληση απευθύνεται σε πανεπιστήμια, ΤΕΙ και ερευνητικά κέντρα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το ίδρυμα που θα αναλάβει το έργο δεν έχει τη δυνατότητα να το δώσει σε άλλον ιδιωτικό φορέα.
Για το κομμάτι της ειδικής αγωγής έχει γίνει ξανά αξιολόγηση την οποία διενήργησε το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας το 2004, αλλά μάλλον αυτή κρίθηκε ανεπαρκής από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Υπενθυμίζεται ότι για ένα ανάλογο έργο που αφορούσε την αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση το υπουργείο Παιδείας θα διαθέσει από το ΕΣΠΑ 343.000 ευρώ (8/11/11 αρ. πρωτοκόλλου 21975). Για τη συγκεκριμένη δράση είχε γίνει προκήρυξη ενδιαφέροντος με μοναδικό αποδέκτη το ΕΑΙΤΥ. Πρόκειται για το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Υπολογιστών που ανήκει στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Τον αναλυτικό προϋπολογισμό και τα τεχνικά δελτία και για τα 25 έργα που προβλέπονται στον προϋπολογισμό του ΕΣΠΑ από το υπουργείο Παιδείας, ζήτησε με χθεσινό έγγραφό της η ΟΛΜΕ η οποία καταγγέλλει ανοιχτά το υπουργείο για «προκλητική διασπάθιση των χρημάτων του ΕΣΠΑ που είναι κοινοτικά κονδύλια αλλά και ελληνικά χρήματα».
ΠΗΓΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
«Μοναδικός στόχος των χρημάτων που δαπανώνται για έρευνες κοινής γνώμης, δηλώνει το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσυφάκης, είναι να καταναλωθούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, που στην πραγματικότητα είναι όλα χρήματα του ελληνικού λαού, σε δράσεις που σε καμία περίπτωση δεν θα συμβάλουν στη βελτίωση της εκπαίδευσης. Κι όλα αυτά τη στιγμή που δεν πληρώνονται ακόμη και δεδουλευμένα εκπαιδευτικών, προετοιμάζονται συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και οι κομάντος της τρόικας ετοιμάζονται να σφίξουν ακόμη πιο πολύ τη θηλιά των περικοπών στη χρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου».
Η ΟΛΜΕ ζητεί «να γίνει αναπροσανατολισμός των κονδυλίων του προγράμματος αυτού με στόχο όλη η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ να κατευθυνθεί στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Δεν αντέχεται να χαθεί μια ακόμα ευκαιρία για τη δημόσια εκπαίδευση, όπως έγινε και στο προηγούμενο ΚΠΣ». *
«Μοναδικός στόχος των χρημάτων που δαπανώνται για έρευνες κοινής γνώμης, δηλώνει το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσυφάκης, είναι να καταναλωθούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, που στην πραγματικότητα είναι όλα χρήματα του ελληνικού λαού, σε δράσεις που σε καμία περίπτωση δεν θα συμβάλουν στη βελτίωση της εκπαίδευσης. Κι όλα αυτά τη στιγμή που δεν πληρώνονται ακόμη και δεδουλευμένα εκπαιδευτικών, προετοιμάζονται συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και οι κομάντος της τρόικας ετοιμάζονται να σφίξουν ακόμη πιο πολύ τη θηλιά των περικοπών στη χρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου».
Η ΟΛΜΕ ζητεί «να γίνει αναπροσανατολισμός των κονδυλίων του προγράμματος αυτού με στόχο όλη η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ να κατευθυνθεί στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Δεν αντέχεται να χαθεί μια ακόμα ευκαιρία για τη δημόσια εκπαίδευση, όπως έγινε και στο προηγούμενο ΚΠΣ». *